درمان با لیزر بواسیر (هموروئید)، شقاق مقعدی، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

کلیه مراحل درمانی در این کلینیک، با لیزر، بدون درد و بیهوشی به صورت سرپایی در کمتر از یک ساعت انجام شده و خبری از تیغ جراحی و نقاهت های طولانی مدت نیست.

  • ۰
  • ۰

شاید با نرم افزار آموزش vmware کار کرده باشید. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که علاوه بر سیستم عامل کنونی مثلا ویندوز 77 یک سیستم عامل دیگر همزمان با آن اجرا کنید بدین شکل که فایل نصب آن را به این نرم افزار می دهید و این نرم افزار آن را برای شما نصب می کند از لینک زیر میتوانید نحوه نصب را مشاهده نمایید : آموزش نصب سیستم عامل مجازی بر روی آموزش vmware آموزش vmware که به این شکل از مجازی سازی Hosted Hyper visor می گویند که اغلب در محیط آزمایشی استفاده میگردد.

 

البته سرعت را هم پایین می آورد و بعضی از اهداف مجازی سازی روی آن قابل اجرا نیست. نوع دوم از مجازی سازی که به Bare metal Hyper visor است بدین شکل عمل می کند که سیستم عامل مجازی ساز خود را روی سخت افزار نصب کرده و سپس سیستم عامل های خود را روی آن نصب می کنید و همزمان چند سیستم عامل در حین اجرا میباشد و RAM، CPU و ... را می توانید به آن ها به مقدار دلخواه بدهید که البته باید در سخت افزارتان این منبع ها وجود داشته باشد ولی بیشتر هم می توانید بدهید ولی منطقا و عملا بیشتر از منبع های موجود صحیح نیست. آموزش vmware سیستم عامل مجازی سازی به نام  ESXI 5.5  ارائه کرده که آخرین ورژن می باشد.در پست های بعدی به مزیت و کاربردهای مجازی سازی می پردازیم. 
آشنایی با محصولات و دوره های آموزش vmware

قبل از اینکه به کاربردها و مزیت های این تکنولوژی بپردازیم بهتره که با دوره و نرم افزارهای آموزش vmware بیشتر آشنا بشیم ، دوره آموزش vmware دارای سطح های زیادی است که دو نمونه از این دوره ها ICM یا (VMware Certified Professional(VCP هست و  VDI) Virtual Desktop Infrastructure) هست که از زیر ساخت تا تحویل دسکتاپ به مشتری، توضیح داده می شود. تا اینجا با مفهوم مجازی سازی آشنا شدیم در این قسمت با مزایای این تکنولوژی آشنا میشیم ، همونطور که میدونید Data center یه محیطی هست با استانداردهای زیادی که برای مجموعه سرورها پیاده سازی میشه که مزایا و معایبی داره ولی با وجود معایب اکثر سازمان های بزرگ از این محیط استفاده می کنند. شرکت آموزش vmware یک بسته ای آماده کرده به نام VSpheree که ورژن آخر آن 5.5 میباشد که شامل ESXI5.5 , VCenter , Single sign onn , ...می باشد و در مراکز داده استفاده می شود. در قسمت قبل با ESXI 5.5 مختصر آشنایی پیدا کردیم. Vcenter یک نرم افزاری است که مدیریت سرورهایی که بر روی آنها ESXI نصب شده است را بر عهده می گیرد. چون با افزایش سرورها مدیریت آنها نیز دشوار می شود که قابلیت های زیادی مانند 
کلاستر Cluster یا خوشه

مجموعه ای از چند host که باهم تشکیل گروهی می دهند.دقت کنید که معنای cluster با معنا و کاربرد آن در Microsoft cluster متفاوت است. در vSphere هدف جمع کردن منابع است .برای مثال به شکل زیر دقت کنید. 
Image

سوئیچ مجازی سراسری vSphere Distributed Switches

مدیریت ESXi ها توسط vCenter این قابلیت را فراهم می آورد که یک شبکه یکپارچه بین تمام ESXi ها و vm ها ایجاد و به صورت مرکزی مدیریت شود.در این تکنولوژی لایه شبکه مجازی به عنوان لایه ای بر روی تمامی محیط مجازی اعم از سرور ها و ماشین های مجازی تشکیل شده و امکان مدیریت یکپارچه و واعمال سیاست های امنیتی را به ما می دهد. 
Image

جابه جایی ماشین مجازیvSphere vMotion

یکی از ویژگی های برجسته و پرکاربرد vSphereقابلیت جابجایی ماشین های مجازی بینHost ها است . در vMotion حتی می توان ماشین ها مجازی را هنگامی که روشن و در حال سرویس دهی به کاربران هستند بدون ایجاد وقفه در سرویس دهی یا قطع اتصال شبکه،. جابجا کرد(live migration) نحوه کار vMotion به این صورت است که بابهره گیری از storage مشترک که دیسک مجازی vm ها بر روی آن قرار می گیرد امکان این را فراهم می شود که cpu و ram ماشین در حال اجرا، از یک سرور به سرور دیگر انتقال داده شود . 
موارد کاربرد VMotion در آموزش vmware فرض کنید سرور جدیدی خریداری کرده اید ونیاز دارید ماشین های مجازی خود را از روی سرور قدیمی خود بدون قطع سرویس به سرور جدید انتقال دهیدممکن است نحوه قرار دادن vm ها بر روی سرور ها به گونه ای باشد که از نظر تقسیم بار متعادل نباشددر مواقعی ممکن است سرور فیزیکی شما دچار مشکلی شود
Image

ایجاد دسترسی بالاHigh Availability

vSphere HA به گونه ای است که در هنگام بروز خطای فیزیکی در سرور که منجر به قطع عملکردش شود vSphere متوجه این اتفاق شده و ماشینها را در سروری دیگر که در همان Cluster قرار داردمنتقل، اجرا و آماده به کار می کند. 
Image

تحمل پذیری بالا دربرابر خطاvSphere Fault Tolerance

برای محیطها و ماشینهایی که حساس هستند این زمان کم، هزینه بر است. در vSphere ویژگی دیگری ارائه شده است به نام آموزش vmware با استفاده از این ویژگی دیگر با بروز مشکل سخت  افزاری حتی آن زمان کم نیز ماشین مجازی را از دسترس و سرویس دهی خارج نمی شود. روش کار (fault tolerance (FT به این صورت است که، vSphere یک ماشین مجازی مشابه ماشینی که نیاز به FT دارد را بر روی سرور دیگر که در گروه (lockstep)این ماشین است نگهداری می کند به ماشین اصلی (primary)و به ماشین مشابه(mirrorیا (secondaryگفته می شود. 
Image

در مطالب بالا شاید با مفهوم Shared Storage آشنا نباشید ، ذخیره سازی مشترک به سیستمی می گویند که اطلاعات بصورت مشترک در آن قرار دارد. 


در لینک های زیر میتونید با ESXI و نحوه نصب آن بیشتر آشنا بشید : نصب و پیکربندی آموزش vmware  - قسمت اولنصب و پیکربندی VMware ESXi 5.0 - قسمت دوم
VMware vShield Zones

با وجود شبکه بین ESXi ها و vm ها، vShield zone بر روی این شبکه مجازی امکان اضافه کردن دیوار آتش مجازی را فراهم می آورد و این توانایی را به مدیر vSphere می دهد که سیاست های مورد نیاز را بر ترافیک شبکه اعمال و امنیت شبکه مجازی،آموزش vmware ها را برآورده کند،حتی در هنگام جابه جایی که یک vm از یک Host به Host دیگرتوسط DRSS نیز این سیاست ها همواره اعمال می شود. 

  • ۹۶/۰۳/۰۷
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی